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-transform: Rotations, translations

All geometric items can be transformed via translations and rotations.
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 # Flags: nomenu, noprompt, nomessage,                                        #
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 # section: -transform                                                        #
 ##############################################################################
 # -translate                                                                 #
 # -rotate                                                                    #
 # reset, ?, return, help                                                     #
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 # Flags: nomenu, noprompt, nomessage,                                        #
 ##############################################################################
 # section: -translate                                                        #
 ##############################################################################
 # offset= ( 0.0, 0.0, 0.0 )                                                  #
 # doit, ?, return, help                                                      #
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 # Flags: nomenu, noprompt, nomessage,                                        #
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 # section: -rotate                                                           #
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 # axis= ( 0.0, 0.0, 1.0 )                                                    #
 # angle=      90.0                                                           #
 # doit, ?, return, help                                                      #
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Example

 -general
     outfile= /tmp/UserName/bla
     scratch= /tmp/UserName/scratch

 -mesh
     spacing= 0.01
     pxlow= -0.3, pxhigh= 0.3
     pylow= -0.3, pyhigh= 0.3
     pzlow= -0.1, pzhigh= 0.4

 -transform, reset

 -brick
     material= 1
     volume= ( -BIG,BIG, -BIG,BIG, -BIG,BIG )
     doit

 #
 # Translate all subsequent items by (0.1,0,0).
 #
 -translate, offset= ( 0.1, 0, 0 ), doit

 -brick
    material= 0
    name= brick1
    xlow= 0, xhigh= 0.1
    ylow= 0, yhigh= 0.2
    zlow= 0, zhigh= 0.3
    doit

 #
 # Additionally to the initial translation,
 # rotate all subsequent items by 90 degrees around the (0,0,1) axis.
 #
 -rotate, axis= ( 0, 0, 1 ), angle= 90, doit

 #
 # Next brick, same parameters as the first one,
 # but additionally to the translation now also rotated.
 #
 -brick, name= brick2, doit

 #
 # Next rotation, same parameters.
 # Because the rotations etc are all performed,
 # subsequent items are translated once and rotated twice.
 #
 -rotate, doit

 # Next brick, same parameters as the previous one.
 -brick, name= brick3, doit

 -volumeplot, doit
Figure 1.15: Discretisation of some bricks, translated and rotated.
\begin{figure}\centerline{
\psfig{figure=Transformierte-Bricks.ps,width=18cm,bbllx=-2pt,bblly=-2pt,bburx=760pt,bbury=552pt,clip=}
}\end{figure}